Blanket / Afghan · Crochet square · Free crochet pattern

Retro Vibe Ruta / Square

Jag har lääänge tänk att jag en dag måste virka ett överkast och äntligen har jag kommit igång! Hurra! Bestämde mig för att göra ett klassiskt överkast men ville ha något lite extra eller annorlunda. Tillslut blev det denna glada och färggranna retro vibe-ruta som fick äran 🙂 Jag har valt att virka i dubbelt acrylgarn för att få en lite tjockare och fastare struktur samtidigt som det inte blir för tungt. Överkastet är inte klart, men jag tänkte dela med mig av min överkastresa och även dela med mig av mönstret till min retor vibe-ruta. När min kant är klar kommer jag även dela detta mönster 🙂 Om du vill göra ett likadant överkast som jag så finns en lista på vad jag använder nedan.

For long I have been thinking about making a bedspread and now I’m finally on my way! Yay! Decided to make a classic crocheted bedspread but wanted an extra touch to it. Eventually I decided to use the happy colourfull retro vibe square 🙂 I make this bedspread with double acrylic yarn to make it a little bit more thick and sturdy but not to heavy at the same time. The bedspread is not done, but I thought I would share my bedspread journey and also share the pattern for my retro vibe square. When the border is done I will also share that pattern 🙂 If you like to make the same bedspread as I, this is what I use:

Nål / Hook: 5.5 mm

Två trådar av / two strands of Scheepjes Colour Crafter

Scheepjes Colour Crafter är ett 100% premium acrylgarn som kommer i 100 g-nystan om 300 m. Det är mycket mjuk och varmt. Mitt garn kommer ifrån Favoritgarner som har fri frakt på order över 100 kr. Klickar du här kan du beställa Colour Crafter direkt.

Färger / Colours:

1002, 1422 , 2012 , 1062, 2014, 1116, 2016, 2006, 1083, 1123, 1828, 1080, 1067, 1263, 1114 and 1711.

Jag vet inte vilken garnåtgång det blir ännu eftersom jag inte är klar ännu / I don’t know the amount of yarn I need yet since I’m not done.

Mönster / Pattern: Retro Vibe


 

 

14 thoughts on “Retro Vibe Ruta / Square

Leave a Reply

