Tillbehör / Accessory · Väskor / Bags

Perstorp projektväska, en ny favorit <3

De flesta som följer mig i sociala medier vet att nästan alla mina virkprojekt innehåller mycket färg. Det gör att jag bär runt på många nystan som i bästa fall ligger i en korg eller väska, men ibland får tvättkorgen eller en gammal kundkorg rycka ut 😉 Just nu bor t ex mitt retro vibe-projekt i just tvättkorgen.

När jag fick syn på Perstorp Designs både praktiska och snygga väskor blev habegäret stort. Valet av storlek var lätt (stor såklart) men valet av färg blev som att välja glass en sommardag. Och modell skulle väljas, 1950 Original, blank med lite “räfflor” på sidorna eller en Sweden Bag med en lite mattare yta? Tillslut blev det en 1950 Original i färgen teal blå som jag är supernöjd med.

Perstorpväskan finns hos Favoritgarner och finns som sagt i två olika storlekar och modeller och massvis med olika fäger. Dessutom finns det tillbehör som nyckelringar och olika innerväskor. Väskan är helt gjord i återvinningsbar plast och fri från härdplaster, mjukgörare, BPA och Melamin och är därför miljövänlig vilket är ett stort plus tycker jag.

Här ser ni min Perstorpväska med alla Hygge-CALens garner i. Det är 10 nystan Scheepjes Stone washed 50 g och 11 nystan Scheepjes Catona 25 g, rymligt och fin ordning 🙂

img_4299

Miki och jag önskar er en fin dag!  ❤

img_4138

Leave a Reply

