Blanket / Afghan · Crochet square · Free crochet pattern

Pattern “Song of the forest” / Mönster “Skogsvisa”

Update for my english followers: 

Finally the english (US) version of this pattern is done. Thank you for being patience during the process  ❤ Scroll down to find the link for the pattern.



Nu finns äntligen mönster och garnkit till min filt Skogsvisa hos Favoritgarner. Garnkitet innehåller garnet Scheepjes Catona (100 % bomull) i alla de färger du behöver för att göra Skogsvisa så som jag gjort den, och man får även med en papperskopia på mönstret.

Klicka här för att komma till mönstret och garnkitet.

Eftersom Skogsvisa kom till final i Favoritgarners mönstertävling Scheepjesutmaningen så har jag fått välja en organisation att stötta med 5 % av just mitt garnkits intäkter. Jag valde Hjärnfonden då det ligger mig nära hjärtat. Väldigt många människor drabbas av sjukdomar i hjärnan, allt från stroke till neuropsykiatriska sjukdomar. Själv har jag kronisk migrän som begränsar mig mycket i min vardag och många med mig väntar ivrigt på ett genombrott i behandlingen av just migrän.

img_1583    img_1576

Tack alla som röstade på Skogsvisa i Scheepjesutmaningen!

PDF-mönster (Svenska):Skogsvisa

Thank you everyone that voted for me in the patterncompetition Scheepjesutmaningen!

PDF-pattern (English/US): Song of the Forest

Johanna / MijoCrochet

img_1587    img_1575

img_1228

25 thoughts on “Pattern “Song of the forest” / Mönster “Skogsvisa”

Leave a Reply

